In de media

BP-presentatie van de Wild Bean broodjes

26-04-2017

Petrol - BP wil de uitstraling van het Wild Bean Cafe verder vergroten en is gestart met de verkoop van belegde broodjes, wraps en sandwiches onder private label. De Wild Bean Cafe Grab & Go-producten zijn verkrijgbaar bij de Wild Bean Cafe locaties, die door logistiek dienstverlener HAVI worden beleverd.

BP-presentatie van de Wild Bean broodjes

Volgens category manager Tom Berden wil BP binnen het eigen assortiment een grotere synergie tussen de verse broodjes in de bakery en de voorverpakte bakery producten, een assortiment voor gasten die weinig tijd hebben en de voorkeur geven aan een kwalitatief Grab & Go-product. Deze producten worden in samenwerking gemaakt met bakkerij Borgesius in Leeuwarden en verkocht onder het Wild Bean Cafe-label. De samenstelling van de producten past in het duurzaamheidbeleid zoals dat binnen BP eerder is uitgestippeld, laat Berden weten. BP wil met de uitbreiding van het eigen assortiment meer keuze en onderscheid in verpakte broodjes, wraps en salades bieden. BP biedt daarnaast in het Wild Bean Cafe een wisselend assortiment luxe broodjes met onder andere Pain d'Antan Surinaamse kip en een Speltbol Zalm duo (gerookte zalm en gepocheerde zalm salade).

Bron: @FoodClicks

Chef High-Care Productie

16-04-2017

In Leeuwarden zijn we op zoek naar chef high-care productie.

Wie zijn wij?
Borgesius Convenience is een productiebedrijf gevestigd te Leeuwarden, waar wij Sandwiches, Belegde Broodjes, Wraps en vele andere brood gerelateerde Convenience producten maken. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op Out-of-home.

Taken en verantwoordelijkheden
Binnen deze functie geef je indirect leiding aan een 60-tal medewerkers. Je geeft operationeel leiding aan 7 voormannen, welke verantwoordelijk zijn voor hun productielijn. Binnen deze afdeling zorg je ervoor dat de bestaande processen lopen en draag je informatie aan ter verbetering. Veiligheid, kwaliteit en efficiëntie staan hoog bij je in het vaandel. Je bent door je leiderschap in staat om het beste uit je team te halen.

Je overige taken bestaan uit: zorgen voor een praktisch verbruik dat overeenkomt met de theorie, tijdig aangeven en opleiden van nieuw personeel, zelfstandig oplossen van kleine storingen, eindverantwoordelijk voor de controle van de schoonmaakploeg.

Jouw profiel
We zoeken een kandidaat met MBO+ / HBO werk- en denkniveau. Enkele jaren ervaring in een soortgelijke functie. Affiniteit met food. Ervaring met verbetertechnieken. Je bent in staat de operationele leiding op je te nemen en dagelijkse afdelingsresultaten te realiseren. In tijden van werkdruk stel je prioriteiten. Je bent communicatief vaardig en weet door middel van juiste aansturing, medewerkers mee te nemen in het afdelingsbeleid. Uiteindelijk ben je resultaat gericht en in staat om te plannen, organiseren, realiseren en borgen.

Ervaring

  • Minimaal 3 jaar ervaring in de foodsector
  • Ervaring in leiding geven
  • Oplossen eenvoudige storingen
  • Aantoonbare ervaring met Microsoft Office

Persoonlijke eigenschappen

  • MBO+ / HBO werk en denk niveau
  • Technisch inzicht
  • Communicatief vaardig
  • Geen 9 tot 5 mentaliteit
  • Zelfstandig, resultaatgericht en slagvaardig opereren

Vacature

  • Full time functie
  • Per direct beschikbaar

Interesse in deze vacature?
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Henk Sybrandy op h.sybrandy@borgesius-convenience.nl.

Magioni introductie pizza Sportciale

01-04-2017

Borgesius Convenience is er trots op samen te werken met Magioni. Het bedrijf dat eerder dit jaar met haar pizzabodems de titel ‘Beste product introductie van 2016’ in de wacht sleepte. Precies een jaar na de introductie van de Magioni bloemkoolpizza heeft het jonge healthy pizzamerk onlangs een nieuwe tijdelijke pizzasmaak op de markt, de courgette pizza en de belegde Sportciale.

Magioni introductie pizza Sportciale

Na een vliegende start, met de bloemkoolpizza en bietenpizza, wordt met het oog op het voorjaar en de zomer de Courgettepizza geïntroduceerd. De courgette pizza is de eerste van een reeks seizoensspecials die op de markt gaan worden gebracht. De nieuwe pizzabodem blijft maximaal een half jaar in het schap voordat hij weer ruimte maakt voor de volgende seizoensspecial. Naast de losse courgettebodem, die 35% minder calorieën bevat dan een standaard pizzabodem, komt er ook een getopte variant in het schap: De ‘Sportciale’, belegd door Borgesius Convenience. Deze pizza doet zijn naam eer aan met maar 570 kcal en 148 gram groente. Deze ‘pizza voor sporters’ is belegd met o.a. curry masala saus, vadouvan kruiden, kip, courgette en een beetje Parmezaanse kaas. Een uitstekende pizza na een flinke work-out, een lange dag hard werken of natuurlijk omdat je heel veel trek hebt in een verantwoorde en lekkere pizza.

Magioni pizza's zijn verkrijgbaar bij geselecteerde Albert Heijn winkels.

Bake-it authentic - authentiek vloerbrood in een handomdraai

28-02-2017

Borgesius introduceert op Bakkersvak in Rosmalen een nieuw lid in de familie van Bake-it. Naast Bake-it Easy en Bake-it Classic is vanaf heden ook Bake-it Authentic verkrijgbaar. Diepgevroren deegstukken om elk moment van de dag brood te bakken, met een open glazige structuur en een dunne krokante korst.

Bake-it zijn gerezen ongebakken deegstukken en worden diepgevroren in dozen, door totaalleverancier Van Zelst gratis bezorgd. Met het brede aanbod aan deegstukken kan elk gewenst brood worden gebakken. Van fluweel zacht witbrood tot robuust donker meergranen brood. Alle deegstukken worden bereid met voordeeg en zijn e-nummervrij. Bake-it is uitermate goed geschikt voor ondernemers die de broodbereiding willen outsourcen, de productiekosten willen verlagen en de kwaliteit en verkrijgbaarheid willen verbeteren. Er zijn drie type Bake-it verkrijgbaar. Bake-it Easy voor krakend vers vloerbrood in 50 minuten. Bake-it Classic voor maximale flexibiliteit in het busbrood aanbod. En nu ook Bake-it Authentic, voor echt artisanaal vloerbrood.

De Authentic deegstukken bewaar je in de vriezer. Om te komen tot het beste broodresultaat moet het deeg nog wat tijd worden gegund alvorens dit verder te verwerken. Voor gebruik moet het deeg tussen 24 en 48 uur rusten in een koeling op 3 graden. Na deze periode kunnen de deegstukken worden gebakken op het vooraf ingestelde bakprogramma.

"Bake-it, zo makkelijk kan ultiem vers zijn."

De filosofie van Bakkerij Borgesius: 'Iedereen moet kunnen genieten van lekker vers brood. Versheid zorgt voor de beste beleving van smaak en kwaliteit'. Bakkerij Borgesius is een familiebedrijf dat bestaat sinds 1895. Vanaf de oprichting zijn kwaliteit, innovatie en passie voor brood de drijfveren waarmee Borgesius haar klanten altijd weet te verrassen. Borgesius werkt uitsluitend met hoogwaardige grondstoffen en gelooft in vooruitgang door innovatie.

Voor meer informatie over Bake-it kunt u kijken op de website van Borgesius Bake it.

Officiële branchewinnaar Bakkerijenbranche

30-12-2016

Wist je dat wij Nederlanders gemiddeld per persoon zo’n 60 kilo brood per jaar eten? En, mijn favoriet is versgebakken (noemt broodsoort bv. desem) brood. De Succesfactor is op bezoek bij een familiebedrijf die al 125 jaar in dag en dauw vers brood bakt!

De onafhankelijke jury van het Nationale Business Succes Award Instituut bepaalt begin 2017 welke branchewinnaar de Finale Award toegekend krijgt, verbonden aan de hoofdprijs van 100.000 euro.

De Nationale Business Succes Award. Sterk voor je merk! Kijk op www.succesaward.nl of RTL 7 de Succesfactor.

The Bread Office is aardig onderweg!

18-12-2016

The Bread Office is aardig onderweg!

Voor The Bread Office is goed ondernemen verantwoord ondernemen, gecombineerd met oog voor smaak en detail. The Bread Office is over deze onderwerpen in gesprek gegaan met haar partners. Je bouwt tenslotte samen aan een duurzame keten, waarin aan deze waarden samen wordt gewerkt.

Download leaflet.

Borgesius blij met goedkeuring van overname door ACM en OR

04-11-2016

Stadskanaal, 1 november 2016 – Bakkerij Borgesius heeft van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) goedkeuring gekregen voor de overname van Bakkersland Groep B.V. (Bakkersland). De ondernemingsraad heeft al eerder een positief advies gegeven. Hiermee zet Borgesius samen met Bakkersland een cruciale stap in de gedeelde ambitie om in het hele land lekker, vers én eerlijk brood te bakken. De bakker probeert op deze wijze het imago van brood verder te verbeteren.

Landelijke ambachtelijke bakker
De combinatie van Borgesius en Bakkersland heeft bijna 2.000 medewerkers waarvan het grootste deel werkzaam is in de 20 bakkerijen verspreid over Nederland. Door het samenvoegen van beide bedrijven wordt geïnvesteerd in het delen van kennis, technologie en producten, zodat we de markt steeds beter kunnen blijven bedienen. De bakkerijen worden ondersteund door het hoofdkantoor van Bakkersland in Hedel, ten noorden van 's-Hertogenbosch. In de bakkerijen worden elke dag verse bakkersproducten, zoals brood en patisserie, geproduceerd en geleverd aan winkels in hun omgeving. De groep heeft een geconsolideerde omzet van circa € 480 mln.

Jan Borgesius, directeur-eigenaar van Borgesius: “Wij zien al enkele jaren met lede ogen aan hoe in talloze artikelen en publicaties het imago van brood als lekker én gezond dagelijks oerproduct, wordt aangetast. Wij willen het tij keren en ervoor zorgen dat ons dagelijks brood in ere wordt hersteld en zien daarin Bakkersland als onze perfecte partner. Onze eeuwenoude broodcultuur moet behouden blijven. Met de overname van Bakkersland zetten we ineens een grote stap. We willen innoveren met respect voor ambachtelijke traditionele processen en produceren straks 600.000 lekkere gezonde broden per dag. We zijn heel blij met de goedkeuring van de ACM en de steun van de ondernemingsraad”.

Borgesius en Bake Five
Borgesius is sinds 1997 lid van Bake Five, een coöperatie van zelfstandige industriële bakkerijen in Nederland. Bake Five combineert de inkoop, verkoop en marketing van de aangesloten bakkerijen. Met de overname zijn de ambities en strategische keuzes van Bake Five en Borgesius zodanig uit elkaar gegroeid dat partijen hebben besloten dat hun wegen zich zullen scheiden. Frits Borgesius, eveneens directeur-eigenaar van Borgesius: ”Mijn broer Jan en ik zijn de andere leden van Bake Five zeer erkentelijk voor de jarenlange samenwerking binnen Bake Five waarvan we indertijd één van de oprichters waren. We vinden het jammer dat we afscheid nemen, maar op deze wijze kunnen we onze ambities beter nastreven. Het vakmanschap van Borgesius en de professionele organisatie van Bakkersland is een unieke bundeling van krachten.”

Over Borgesius, bakkers sinds 1895
Borgesius is een familiebedrijf dat zich met haar medewerkers al 7 generaties inzet om de beste kwaliteit bakkersproducten te bakken. De oorsprong van de onderneming ligt in Pekela in de provincie Groningen. De passie voor brood van Borgesius vertaalt zich in het gebruik van natuurlijke ingrediënten en de industriële toepassing van traditionele ambachtelijke processen. Van de huidige generatie zijn Jan en Frits, de twee directeuren, nog actief in het bedrijf. Van de volgende generatie werken nu vier kinderen bij Borgesius. - www.borgesius.nl

Borgesius heeft vijf bakkerijen in het noorden en oosten van Nederland. Met de overname van Bakkersland verwerft Borgesius vijftien bakkerijen in de andere windstreken van het land. De broodbakkerijen zijn gespecialiseerd in dagvers brood, afbakbrood en deegstukken en maken gebruik van desems die in de eigen bakkerijen rijpen. Daarnaast produceert Borgesius vers belegde broodjes en sandwiches. Als gevolg van de overname van Bakkersland gaat Borgesius ook dagelijks vers gebak leveren.

Over Bakkersland
Bakkersland is een dynamisch concern dat iedere dag weer vers brood, winkelafbak brood en gebak voor haar klanten verzorgt. Bakkersland is voor veel partijen de Nederlandse retail partner waar het gaat om het ontwikkelen, produceren en het op de markt brengen van op maat gemaakte concepten. In Nederland is Bakkersland marktleider met 15 bakkerijen verspreid door het hele land. Bakkersland heeft de afgelopen jaren een aantal niet-kernactiviteiten afgestoten (diepvries snacks, zuurstofarm verpakt brood, Multivlaai winkels) om de focus op de core business te versterken. Deze strategie werpt zijn vruchten af op het gebied van kwaliteit en rendement. De missie van Bakkersland is: “lekker gezond brood en verrukkelijk gebak vers voor iedereen elke dag!” - www.bakkersland.com

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met Jan Borgesius via het algemene telefoonnummer van de bakkerij in Stadskanaal +31 (0)599 696555

Zie tevens:

Ontdek op de Tankstation Vakbeurs de smakelijke samenwerking van The Bread Office en Maaslander

28-10-2016

Alleen de lekkerste belegde eersteklas 'out-of-home'-producten zijn voor The Bread Office goed genoeg. Op de Tankstation Vakbeurs presenteert The Bread Office een smakelijke samenwerking met Maaslander. Vier broodjes worden vanaf 1 januari belegd met Maaslander kaas, gemaakt met 100% weidemelk. Daardoor wordt de keuze voor The Bread Office nog makkelijker om te maken.

Ontdek op de Tankstation Vakbeurs de smakelijke samenwerking van The Bread Office en Maaslander

The Bread Office is een merk van Borgesius Convenience en richt zich op kwalitatieve broodconcepten. Vanuit de eigen bakkerijen ontwikkelt Borgesius 'belegde' broodconcepten voor bereiding op; locatie, directe consumptie en uitgestelde consumptie. Vanuit onze merkmissie - voor een mobiele levensstijl - realiseren wij een aanbod waarmee het mogelijk is om ook in onze snelle samenleving buiten de deur gezond, lekker en vers te kunnen eten.

Indien u de Tankstation Vakbeurs bezoekt, bent u natuurlijk van harte welkom op onze stand.

Datum:dinsdag 15 november
Locatie:Expo Houten
Meidoornkade 24
Openingstijden:9.00 – 18.00 uur
Standnummer:Hal 1 - B115

Sinds 1895 maken de bakkers van familie Borgesius met passie en toewijding het lekkerste brood. De traditie van 125 jaar vakmanschap proef je in onze producten.

Lekker, sandwiches van het seizoen

29-07-2016

Nieuw binnen het assortiment van de The Bread Office “Sandwich van het Seizoen”. In elk seizoen heeft the Bread Office een speciale sandwich met beleg uit het seizoen. Onderscheidende tijdelijke aanvulling op het assortiment met toegankelijk herkenbare smaken.

Lekker, sandwiches van het seizoen

Vanaf 1 september a.s. introduceren wij de eerste in reeks van de seizoen sandwiches, de Herfst Seizoen sandwich Gerookte kip & bacon op meergranenbrood. Deze introductie gaat een positieve boost geven aan de verkoopomzet van het broodjes & sandwichschap. Indien gewenst kan er gebruik worden gemaakt van diverse gratis promotie items; schapstrips, schapkaartjes, wobblers en tafelkaartjes. Via de site kunt u dit bestellen.

Wilt u een persoonlijk bezoek om meer uitleg te krijgen over het The Bread Office assortiment, verkrijgbaarheid en wat dit voor uw locatie kan betekenen? Dan maken wij graag een afspraak met u.

CS Bakery Bread Concepts en Borgesius hebben als goede buurmannen elkaar gevonden!

08-07-2016

CS Bakery Bread Concepts en Borgesius Convenience hebben als goede buurmannen elkaar gevonden! CS Bakery Bread Concepts, licentiehouder van Buurman en Buurman heeft een uniek, met echte appel gevuld broodje van 75 gram ontwikkeld.

  • zonder toevoegingen!
  • 100% natuurlijk!
  • rijk aan vitamines!

CS Bakery Bread Concepts en Borgesius hebben als goede buurmannen elkaar gevonden!

In samenwerking met Borgesius wordt het broodje bij Albert Heijn verkocht, vanaf 5 juli 2016. Onze doelstelling is een gezond verantwoord en vooral eerlijk broodje aan te bieden, wat als gezond alternatief mag worden gezien t.o.v. van de huidige suikerhoudende ontbijtvervangers en dat is gelukt!!

Het verpakte appelbroodje is eenvoudig mee te nemen naar school en onderweg.

Introductie actie: vanaf 5 juli is er op Facebookpagina van buurman.buurman.tv en speciaal memoriespel waarmee leuke originele Buurman en Buurman prijzen te winnen zijn.

Eet smakelijk en geniet ervan,

Borgesius Convenience maakt unieke pizza’s voor Magioni

05-07-2016

Sinds kort maakt Borgesius Convenience voor Magioni deze unieke pizza’s. Manon verteld aan ons over haar avontuur: "Als ik altijd lekker kon eten en dit was ook nog gezond zou lijnen geen lijdensweg zijn", grapte mijn vriendinnen en ik altijd. Want ja zeg eerlijk, tot voor kort was een gezonde kant-en-klaar maaltijd voornamelijk sla."

Borgesius Convenience maakt unieke pizza’s voor Magioni

Dat gaan we veranderen! Vol goede moed begon ik met het bedenken van een nieuw initiatief. Na een tijdje vond ik pizza het ultieme product. Als dit lekker én gezond is dan is het echt een toevoeging.

Vol goede moed begon ik aan het avontuur. En een jaar later, na ontzettend veel tegenslagen was het eindelijk zo ver. Magioni, de gezonde pizza was een feit. En de eerste die wilde testen was Albert Heijn. Super gaaf natuurlijk en ik had dit wel gehoopt, maar nooit durven dromen.

De eerste dag dat wij in de schappen lagen was ontzettend spannend. Je werkt zo nauw samen met producenten, leveranciers en probeert alles goed te doen. Dan is het maar de vraag of de supermarkt bezoekers dit ook zouden vinden.

Gelukkig zijn de meeste reacties positief en gaat het goed. Het is altijd maar afwachten.

Ondertussen is Magioni niet alleen ik (Manon) meer, het team begint te groeien en het product krijgt meer vorm.

Het aller leukste aan Magioni vind ik dat je constant feedback krijgt van de klant. Omdat wij op social media vrij populair zijn worden er dagelijks foto's gepost van mensen die een pizza hebben gegeten van Magioni. De positieve reacties, dat is waar wij het voor doen.

Ik hoop in de toekomst dat wij Magioni kunnen uitbouwen als gevestigd merk en dat iets dat ooit begon als een leuk idee, straks bekend is bij iedereen.

Met vriendelijke groet,
Manon van Essen | Magioni

Borgesius en Bakkersland bundelen krachten

06-06-2016

Hedel / Stadskanaal – Bakkersland B.V. (“Bakkersland”) en Borgesius Holding B.V. (“Borgesius”) maken vandaag bekend hun krachten te gaan bundelen. De familie Borgesius neemt daartoe Bakkersland over van Parcom Capital B.V., waarna beide bakkerijorganisaties gezamenlijk verder zullen gaan als Borgesius-Bakkersland.

Deze nieuwe combinatie vormt een prachtig bakkersbedrijf in Nederland met brood, gebak en andere specialiteiten. Het nieuwe Borgesius-Bakkersland heeft twintig moderne bakkerijen op verschillende locaties verspreid door het land en biedt werk aan meer dan 2.000 mensen. Zowel de familie Borgesius als het management van Bakkersland ondersteunt de transactie en heeft aangegeven het volste vertrouwen te hebben in een succesvolle toekomst van deze combinatie.

“Dit is een mooie stap voor iedereen. Door het samenvoegen van beide bedrijven wordt geïnvesteerd in het delen van kennis, technologie en producten, zodat we de markt steeds beter kunnen blijven bedienen. In de afgelopen jaren hebben we reeds significant geïnvesteerd in het reviseren en moderniseren van onze bakkerijen, hierdoor zijn we klaar voor deze stap,” zegt Chris Deen, CEO van Bakkersland.

“Het is een unieke kans onze krachten te bundelen. Met deze beide bedrijven kenmerkende lange termijn visie zijn we samen in staat onze kwaliteit, service, leverbetrouwbaarheid en productontwikkeling te blijven verbeteren en vernieuwen. Daarmee inspelend op de wens van onze klanten,” zegt Jan Borgesius, directeur eigenaar van Borgesius.

Onder de afnemers bevinden zich al jarenlang de grote supermarktketens van Nederland. Ook enkele West Europese retailers worden door de combinatie bediend.

Borgesius-Bakkersland is vanaf de start een financieel solide bedrijf en zal sterk blijven inzetten op excellente bakkerijen en de daarbij behorende investeringen. Begin volgend jaar zal de nieuwste bakkerij van de combinatie, die momenteel wordt gebouwd in Aalsmeer, volledig operationeel zijn. De transactie is onderworpen aan de gebruikelijke goedkeuringen voor fusies en overnames waaronder advies van de ondernemingsraad en zal naar verwachting in het derde kwartaal van 2016 worden afgerond.


Over Bakkersland

Bakkersland is een dynamisch concern dat iedere dag weer vers brood, winkelafbak brood en gebak voor haar klanten verzorgt. Bakkersland is voor veel partijen de Nederlandse retail partner waar het gaat om het ontwikkelen, produceren en het op de markt brengen van op maat gemaakte concepten. In Nederland is Bakkersland marktleider met 15 bakkerijen verspreid door het hele land. Bakkersland heeft de afgelopen jaren een aantal niet-kernactiviteiten afgestoten (diepvries snacks, zuurstofarm verpakt brood, Multivlaai winkels) om de focus op de core business te versterken. Deze strategie werpt zijn vruchten af op het gebied van kwaliteit en rendement. De missie van Bakkersland is: “lekker gezond brood en verrukkelijk gebak vers voor iedereen elke dag!”

Over Borgesius

Al 125 jaar zetten de familie Borgesius en haar medewerkers zich in om een merkbare betere kwaliteit te leveren dan de markt door voortdurende kwaliteitsverbeteringen. Passie voor brood vertaalt zich in vakmanschap en kennis van de markt, productontwikkeling en creativiteit. Borgesius produceert dagvers brood, bake off brood en vloerbrood met eigen voordeeg en desems. Innoveren met respect voor traditionele processen in belangrijk voor de bakkerij en haar klanten. Borgesius is gespecialiseerd in produceren van deegstukken die in de winkel vers worden gebakken. Vanuit de bakkerijen ontwikkelt Borgesius Convenience 'belegde' broodconcepten.

Zie tevens:

Fijnproevertjes, ook jouw favoriet

14-03-2016

Fijnproevertjes, ook jouw favoriet

Lekker bezig in het noorden! De familiebedrijven Weidenaar en Borgesius lanceren samen: Fijnproevertjes. Dat zijn bolletjes droge worst. Een absolute smaakmaker voor bij de borrel, een 'flauwbyt' voor onderweg, een picknick of als aanvulling op een tapas feestje.

Laten we de smaken eens aan je voorstellen:

  • Friese droge worst, gerookt met eikenhout en turf
  • Groninger droge worst, Fijnproevertjes met extra kruidnagel
  • Drentse droge worst, droge worst die negen dagen is gedroogd
  • Rondje Noord, drie smaken voor een rondje noorden in één verpakking!

Nieuw in het The Bread Office assortiment!

Fijnproevertjes is een interessant product op uw schap. Voordelen te over:

  • Gemak voor u en de consument
  • Niet onbelangrijk: interessante marges!
  • Lekkere lange THT

Lekkere trek gekregen? Fijnproevertjes zijn verkrijgbaar bij Borgesius Convenience. Ons team staat voor u klaar.

Horecava 2016: Broodinnovatie en de lekkerste smaakcombinaties

01-02-2016

Bakkerij Borgesius presenteerde op de Horecava in Amsterdam samen met dochteronderneming ‘The Bread Office’ een nieuwe wereld van belegde en onbelegde broodconcepten. Voor retail- en horecaondernemers, is het Bake-it concept ontwikkeld. Met deze deegstukken bak je krakend vers vloerbrood in 50 minuten. The Bread Office biedt producten waarmee het mogelijk is om ook in onze snelle samenleving buiten de deur gezond, snel en vers te kunnen eten.

Bekijk onze beursdeelname met in de hoofdrol Bake-it specialist Hilco van Dijk en Bread Office account manager John Bor.

Borgesius: ‘Iedereen moet kunnen genieten van lekker vers brood’

07-01-2016

Bakkerij Borgesius presenteert op de Horecava samen met dochteronderneming ‘The Bread Office’ een nieuwe wereld van broodconcepten, belegd en onbelegd. Voor retail- en horecaondernemers, is het Bake-it concept ontwikkeld. Hiermee bak je krakend vers vloerbrood in 50 minuten. The Bread Office biedt concepten waarmee het mogelijk is om ook in onze snelle samenleving buiten de deur gezond, lekker en vers te kunnen eten.

De Bake-it deegstukken zijn gerezen ongebakken en worden diepgevroren in dozen, door totaalleverancier Van Zelst, aangeleverd. Met het brede aanbod aan deegstukken kan elk gewenst brood worden gebakken. Van fluweel zacht witbrood tot robuust donker meergranen brood. Alle deegstukken worden bereid met voordeeg en zijn e-nummervrij. Bake-it is uitermate goed geschikt voor ondernemers die de broodbereiding willen outsourcen, de productiekosten willen verlagen en de kwaliteit en verkrijgbaarheid willen verbeteren.

Alleen de lekkerste belegde eersteklas convenience-producten zijn voor The Bread office goed genoeg. Dat is een keuze voor de beste ingrediënten en de lekkerste smaakcombinaties. Voor tankstations zonder eigen bakery, die haar consument snel een kwalitatief hoogwaardig broodje wil kunnen serveren, biedt The Bread Office handige belegschema’s.

Bakkerij Borgesius
Bakkerij Borgesius is een familiebedrijf dat bestaat sinds 1895. De filosofie van Bakkerij Borgesius: ‘Iedereen moet kunnen genieten van lekker vers brood. Versheid zorgt voor de beste beleving van smaak en kwaliteit'. Vanaf de oprichting zijn kwaliteit, innovatie en passie voor brood de drijfveren waarmee Borgesius haar klanten altijd weet te verrassen. Borgesius werkt uitsluitend met hoogwaardige grondstoffen en gelooft in vooruitgang door innovatie.

Praktische informatie Horecava

  • Borgesius en The Bread Office zijn te vinden op stand: EL04
  • Horecava 2016 is van maandag 11 t/m 14 januari
  • Toegangskaarten zijn verkrijgbaar via www.horecava.nl

Voor meer informatie over Bake-it kunt u contact opnemen met dhr. Henk Poiesz: 06-54283347 of kijk op www.borgesius.nl / www.borgesiusbake.it

Nieuw in het The Bread Office assortiment!

05-01-2016

Nieuw in het The Bread Office assortiment per week 1 2016

Nieuw in het The Bread Office assortiment!

Nieuwe lijn Stadskanaal

27-10-2015

Begin dit jaar is de nieuwe lijn in Stadskanaal in productie gegaan. De lijn verwerkt eigen desems en voordegen tot heerlijk brood met karakteristieke smaak en aroma. Door de lange rust- en rijstijden is de lijn tevens geschikt om onconventionele producten te maken met een ambachtelijke grove structuur en een vrijgeschoten model. De lijn is uitgerust met een stenen ovenvloer voor volledig gebakken vloerbroden en voor het maken van deegstukken die na het rijzen direct ingevroren worden.

Bron: Bakkers in bedrijf

Tankpro, 17 november te Houten

25-10-2015

The Bread Office staat op de beurs Tankpro, 17 november te Houten.

Tankpro, 17 november te Houten

Op dinsdag 17 november 2015 organiseert vakblad TankPro de tweede editie van de Tankstation Vakbeurs. De Tankstation Vakbeurs 2015 is een actieve netwerkdag voor tankstation- en carwash-ondernemers, brandstofhandelaren en oliemaatschappijen. Het bestaat uit een vakbeurs én een breed scala aan interessante kennisworkshops. Parallel aan de Tankstation Vakbeurs 2015 vindt de tweede editie van het Nationaal Tankstation Congres plaats.

Zie voor meer informatie de website.

Zb-bakery bij Brandoil Borculo

19-10-2015

De Brandoil vestiging in Borculo heeft sinds een kort een bakery-afdeling waar de klant zelf zijn broodjes smeert en belegt. Het zelfbedieningsconcept Belegschema is een ontwikkeling van bakkerij Borgesius in Leeuwarden vanuit de The Bread Office-gemakstak en groothandel Sligro. Het compacte meubel is vooral geschikt voor kleinere locaties waar een bakery-afdeling met bediening financieel niet rendabel is.

Zb-bakery bij Brandoil Borculo

Het zelfbedieningsconcept is ook geplaatst bij een tankstation in Doetinchem. “De ervaringen tot nog toe zijn goed,” laat shopmanager Iwan IJzerman bij Brandoil weten, “maar het concept vraagt ook om goede instructies van het personeel. Brood en beleg moeten regelmatig worden aangevuld en het vraagt in het begin tijd om dat onderdeel te laten uitmaken van de dagelijkse routine van medewerkers.”

Voor het concept Belegschema zijn speciale belegsoorten ontwikkeld die bij de vers afgebakken broodjes liggen. De vleeswaren zijn over het algemeen iets luxer dan de standaard belegsoorten als kaas en ham, maar bestaan bijvoorbeeld uit ‘brie met walnoot’, ‘omelet bacon’ of gehaktbal. Op de verpakkingen staan duidelijke instructies voor de gebruiker hoe het broodje op de meest eenvoudige manier is te beleggen.

Binnenkort wordt geëvalueerd bij welke afname aan brood en beleg een meubel interessant is voor een ondernemer.

Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek

Kwaliteit, uitstraling en keuze zijn bepalend voor klant

19-10-2015

Vijf tankstations van Oliehandel Dijkhuizen verkopen sinds eind vorig jaar de verpakte sandwiches van The Bread Office van Borgesius Convenience. Naar volle tevredenheid, want "kwaliteit, uitstraling en keuze bepalen het succes bij de verkoop van broodjes en dat is precies wat The Bread Office biedt".

Kwaliteit, uitstraling en keuze zijn bepalend voor klant

Borgesius Convenience zet met The Bread Office haar vervolgstappen met broodjes en sandwiches onder eigen merk. En met succes, het bedrijf ziet de interesse na de introductie bij Dijkhuizen en haar aanwezigheid op de Horecava duidelijk toenemen. Convenience heeft ervoor gekozen om voor de logistiek samen te werken met partner Sligro Food Group, die nationaal en fijnmazig opereert en dagelijks veel vrije ondernemeren nationale accounts bedient.

Verantwoordelijk voor de shopverkopen binnen de Total-tankstations van Dijkhuizen is Heido van Dijkuizen. Van de 35 tankstations die Dijkhuizen exploiteert hebben er acht een shop. Het meer dan veertig jaar oude familiebedrijf heeft heel bewust voor de sandwiches van The Bread Office gekozen omdat zij enthousiast zijn over de kwaliteit en uitstraling. "Daarbij spreekt de filosofie van Convenience om het verpakt segment te upgraden naar het meer klantegerichte 'voor u verpakt' ons enorm aan", aldus Van Dijkhuizen. Het assortiment van The Bread Office loopt van witte puntjes ham en kaas, tot luxe wraps. En bij de verpakte sandwiches van, geroosterde kip ceasar tot Boerengezond. Daarnaast is een deel van het assortiment ook verkrijgbaar met een langere huidbaarheid.

Bron: @FoodClicks
Zie tevens: actuelepersberichten.nl, foodclicks.nl en foodclicks-magazine

Wagenpark uitgebreid met LNG-trekkers

15-09-2015

Borgesius heeft het wagenpark uitgebreid met 2 nieuwe Scania LNG trekkers. Voor de belevering van winkels in de stad heeft LNG, Liquefied Natural Gas (ofwel vloeibaar aardgas) dan ook de nodige voordelen.

Wagenpark uitgebreid met LNG-trekkers

Als maatschappelijk betrokken producent hechten wij veel waarde aan een schoon milieu. LNG als brandstof verbrandt veel schoner dan diesel: 90% minder uitstoot van fijnstof en NOx, en 15% minder uitstoot van CO2. Vervoer op LNG voldoet aan de voorgestelde euro 6 emissie-eisen.

Daarbij is de LNG motor 50% stiller dan een dieselmotor en voldoet dus aan de Piek-normering. LNG biedt dus ook mogelijkheden voor distributie tijdens de dagranden, waar nu strenge venstertijden gelden. Hierdoor creëert LNG ook kansen om het transport te spreiden en de belasting van het wegennet te beperken.

Een LNG trekker heeft een actieradius van ongeveer 700 kilometer, waardoor deze alternatieve brandstof een prima alternatief is voor diesel. Voor het tanken van het sterk afgekoelde aardgas, waardoor het vloeibaar wordt, hebben de chauffeurs van Borgesius een uitgebreide instructie gevolgd.

Keuringsdienst van Waarde - Zuurdesem

26-09-2013

Keuringsdienst van Waarde - Zuurdesem

Zuurdesem gaat als zoete broodjes over de toonbank. Brood zoals het vroeger was. Ouderwets brood kun je in de fabriek ook nieuwerwets maken, maar hoe? De Keuringsdienst zoekt het uit.

Bekijk hier de uitzending.


Bake-it - gerezen ongebakken deegstukken

Electronicaweg 7-13
9503 GA Stadskanaal
T +31 (0)599 696555
F +31 (0)599 620380
E info.st@borgesius.nl